Sieć Operacyjna

Porządkowanie obrazu rzeczywistości z punktu widzenia wartości zaczyna się dokonywać od samego początku — od pierwszych kontaktów dziecka z otoczeniem. Ale równocześnie rozpoczyna się proces tworzenia takich struktur, które reprezentują obiektywne relacje. Jest to zapis takich informacji, jak np.: gdzie znajdują się rozmaite przedmioty; jak daleko są od siebie położone; co się stanie, jeżeli jeden przedmiot zetknie się z drugim; jak su; zmieni wygląd czy zachowanie przedmiotu uderzonego, ściśniętego, poruszonego; jakie zjawiska występują w zimie, a jakie w lecie. Tworzy się zatem coraz bardziej rozległa, coraz lepiej usystematyzowana wiedza o otoczeniu. Ta wiedza ma początkowo formę intuicyjnych, niewerbalizowanych przewidywań (co się stanie, jeżeli…), a później, w miarę rozwoju mowy, coraz większy zasób wiedzy pizy- biera formę artykułowaną — da się ująć za pomocą słów i zdań. Ale przez całe życie będzie ona miała ową podwójną formę: intuicyjną, występującą jako trudne do zwerbalizowania poczucie, że jest (czy będzie) tak a tak, oraz świadomą, rozwiniętą, artykułowaną, przyjmującą kształt poglądów i przekonań. Gromadząca się w umyśle wiedza nie przypomina w niczym zapisu faktów dokonywanego przez urządzenia techniczne — taśmę magnetofonową czy filmową. O ile bowiem zapis na taśmie uporządkowany jest w takiej kolejności, w jakiej był nabywany i pozostaje raz na zawsze w nie zmienionej w zasadzie postaci (chyba, że nastąpią w nim zmiany zanikowe).

Cześć, mam na imię Andrzej i witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tu wiele ciekawych wpisów na temat rodziny, życia społeczeństwa a także wiele innych! Polecam!
error: Content is protected !!