Z całej tej analizy wynika, iż skuteczna zespołowa działalność, odwołująca się do pomocy danego układu wychowawczego

Solidarne podporządkowanie się nakazom wychowanków zakładu poprawczego, skupionych w grupach nieformalnych, uznających wzory aktywności określane jako „grypsera” (traktowanie wychowawców jako przedstawicieli antagonistycznego środowiska, różne formy traktowania rówieśników uznanych za „skiepszczonych” jako osoby należące do niższej i gorszej kategorii społecznej, respektowanie sprawdzianów aktywności zasługującej na uznanie w grupie, równocześnie sprzecznej z aktywnością aprobowaną przez wychowawców), jest równocześnie zachowaniem dysfunkcjonalnym ze względu na postulowany proces wychowania. Można także obok funkcji i dysfunkcji wyróżnić zdarzenia niefunkcjonalne, a więc obojętne z punktu widzenia postulowanego funkcjonowania danego systemu społecznego. Z całej tej analizy wynika, iż skuteczna zespołowa działalność, odwołująca się do pomocy danego układu wychowawczego, polega na: wywoływaniu i doskonaleniu czynności przyczyniających się do optymalizacji funkcji, minimalizowaniu dysfunkcji oraz eliminowaniu czynności niefunkcjonalnych, a przy tym niepotrzebnie zużywających energię. Omawiając więc funkcję układu wychowawczego, będziemy mieć na względzie taką właśnie „postulowaną działalność”. Chodzi więc o przedstawienie układu wychowawczego jako modelu normatywnego.

Cześć, mam na imię Andrzej i witam Cię na moim blogu! Znajdziesz tu wiele ciekawych wpisów na temat rodziny, życia społeczeństwa a także wiele innych! Polecam!
error: Content is protected !!